Canyoning

15 juli 2021 - Kirchdorf in Tirol, Oostenrijk

Vandaag reizen we af naar Kirchdorf in Tirol, wat een een half uurtje rijden van Kirchberg af ligt. We hebben zwemkleding, handdoeken en een goede dosis 'zin' meegenomen en zelfs wat kriebels in onze buik. Vandaag mogen we met een gids op pad de canyon in. Met ons zijn nog drie andere waaghalzen uit Duitsland mee, die het overduidelijk nog spannender vinden.

Onze gids Johannes voorziet ons van een neopreen pak, waterschoenen, een helm en klimtuigje. Als we allemaal passende materialen hebben, gaan we op pad en rijden achter onze gids aan. We starten met een stukje wandelen de berg op en dat is een warme aangelegenheid als je een neopreen wetsuit aan hebt (en die ook helemaal met de rits dicht hebt gedaan). Een kleine oefening met afdalen langs een heuveltje en een veiligheidsinstructie verder en dan gaan we echt de canyon in.

We starten met een afdaling van 12 meter langs een waterval. Matai en ik weten ons nog te herinneren (want we zijn hier al eens geweest) dat wij een klein stukje moesten afdalen en dan verder de diepte in moesten springen. Helaas is die optie niet meer mogelijk, vanwege de waterstand en het feit dat de bodem opgevuld is met stenen en zand. Onze gids geeft heldere instructies en dat is fijn bij gevaarlijke manoeuvres.

Na de afdaling volgen meerdere sprongen en stukjes glijden: het is net een wildwaterbaan, maar dan met goed fris water. Ook maken we nog een afdaling langs een tweede waterval. Hier kunnen we ook een stukje omhoog klimmen en langs de waterval springen in het bruisende water. Het geeft een flinke adrenaline rush. Het koude water heeft wel zijn grip op Sona, want haar waterschoenen gaan niet helemaal dicht en de voeten beginnen goed koud te worden. Maar het plezier wint het bij haar van de koude. Als we aan het einde van de canyon zijn gekomen rest ons alleen nog om naar boven te klimmen en bij de auto alles uit te trekken. Vooral het wetsuit is een uitdaging voor Matai en Sona, want het zit goed strak om de enkels.

Joel heeft beloofd om ook de andere waaghalzen te filmen en we regelen nog snel een mailadres om de filmpjes naar te mailen.

Eenmaal terug bij het appartement genieten we van een warme douche en lunch en relaxen tot aan het avondeten. Het is een intensieve dag geweest...eentje voor in de boeken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paula Rumping:
    16 juli 2021
    Wauw dat was een spannende dag. Geweldig dat jullie het samen hebben kunnen doen, met hetzelfde plezier en enthousiasme. Ben benieuwd naar de film.
  2. Jacqueline Satumalay:
    17 juli 2021
    Dit is echt iets voor jullie om te doen. Geweldig dat jullie zo hebben genoten. Ik ben ook benieuwd naar de film.
  3. Nico:
    17 juli 2021
    Super leuk om jullie zo te volgen!
    En fijn dat het zo goed gaat.
    Geniet lekker van jullie belevenissen.
    Groeten en Liefs. 😊😘