Badesee

13 juli 2021 - Kirchberg in Tirol, Oostenrijk

Vandaag zal, als we de weerberichten mogen geloven, de laatste zonovergoten dag worden van onze vakantie. Het moment om een verfrissende duik te nemen en van de zon te genieten. Het is een wandeling  van een kleine tien minuten naar het meertje. Worden bij de entree gecontroleerd via de 3G's (gevaccineerd, getest of genezen) en niet eerder dan dat we de QR-codes op onze telefoons laten zien, mogen we doorlopen.

De Badesee, zoals het park heet, heeft naast een natuurmeer waar duikplanken en glijbanen op uitkomen ook een buitenzwembad, babybadje, speeltuin en -velden EN een hele vriendelijke badmeester(es), die ons hartelijk welkom heet en uitleg geeft. Je kan paddle boarden, waterfietsen en bootjes huren, maar we hebben genoeg aan verkoelend water.

Het water is werkelijk koel en geeft een heerlijke reset na al het reizen en de warmte. We springen meermaals van de duikplanken en stunten wat met salto's en achterwaarts duiken. Het lukt Matai na enige oefening ook weer om een duik te nemen. Een spelletje Jeu du boule kan niet ontbreken en algauw merken we een omslag in het weer, dus pakken we alles in en gaan voor de lunch in het dorp wat eten. Als de lucht dichttrekt, wandelen we terug naar ons appartement. Niet lang daarna begint het te regen en besteden we de dag met spelletjes, boeken lezen en eten koken....erg ontspannend allemaal.

Joel en ik wagen het erop om na het eten toch nog een wandeling te maken, wat we mogen bekopen met lichte regen. Toch kunnen we van geluk spreken dat we de stortbuien die gedurende de nacht over het dal heentrekken, gemist hebben.

1. Paula Rumping:
    14 juli 2021
    Leuke foto, lekker relaxed. Het weer is hier niet veel beter, wel iets minder regen. Fijn dat jullie je dan evengoed vermaken.